Ταχυδρομική Διεύθυνση:
Αγ. Ανδρέα 2 & Κοραή
171 22 ΝΕΑ ΣΜΥΡΝΗ Τηλ. 210 93 74 322
Φαξ 210 93 74 559



 


E- mail:
 ssneond@sch.gr

 


Δημιουργία -
 ιστότοπου:

π. Ιωσήφ Ταγαράκης

 

Διαχείριση ιστότοπου:

Στ. Κουμαρόπουλος

 

ευχαριστούμε την

 κ. Κων/να Κλάδη

για τη βοήθειά της στην ανανέωση της ιστοσελίδας μας.

Για τη σχολική μελέτη...

 

Η ΜΕΛΕΤΗ ΜΑΣ

Στέφανου Χρ. Κουμαρόπουλου
Δρ. Παν. Αθηνών

Υπευθύνου Συμβουλευτικού Σταθμού Νέων Δ΄ Αθήνας

 

Η οργάνωση της σχολικής μελέτης

  ΧΡΕΙΑΖΟΜΑΣΤΕ ΚΙΝΗΤΡΑ ΓΙΑ ΤΗ ΜΑΘΗΣΗ ΜΑΣ

 ·  Η προσοχή μας τόσο την ώρα του μαθήματος όσο και την ώρα της μελέτης και η  προσπάθειά μας για συγκέντρωση επηρεάζονται από τα προσωπικά μας κίνητρα.

·  Όποιος ενδιαφέρεται για κάτι και δουλεύει έχοντας ένα στόχο, ένα προσωπικό σχέδιο ζωής έχει μεγάλες πιθανότητες επιτυχίας.

·  Επίσης είναι διαπιστωμένο ότι μαθαίνει γρηγορότερα και αποδίδει καλύτερα όποιος μαθητής:

·  συνδυάζει το Σχολείο με θετικά συναισθήματα (χαρά, ανακάλυψη καινούριων γνώσεων κ.α.),

·  είναι αισιόδοξος και ελπίζει ότι θα πετύχει,

·  πιστεύει στον εαυτό του και στις δυνατότητές του,

·  την αποτυχία τη θεωρεί ως ατυχία και κάτι που μπορεί να διορθωθεί.

 
 

Η ΣΤΑΣΗ ΜΑΣ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΟ ΔΙΑΒΑΣΜΑ ΚΑΙ ΤΗ ΜΕΛΕΤΗ 

ΑΡΝΗΤΙΚΕΣ  ΣΚΕΨΕΙΣ -ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΕΣ

ΘΕΤΙΚΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ -ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΕΣ

·        Πρέπει να αναγκάσω τον εαυτό μου να διαβάσει. Πρέπει, αλλά δεν μου αρέσει εξαναγκάζομαι ενώ δεν έχω καμία όρεξη.

·        Έχω στόχους και θέλω να τους πετύχω. Με τη μελέτη θα μπορέσω να τους πραγματοποιήσω. Γι’ αυτό θέλω να διαβάσω.

·        Εάν δεν τα καταφέρνω στα μαθήματα είμαι ένα τίποτα, είμαι ένας άχρηστος.

·        Έχω τη δική μου αξία, άσχετα από το πώς τα καταφέρνω με τα μαθήματα.

·        Δεν βάζω στόχους για να μην χρειάζεται να αγωνίζομαι για κάποια πράγματα, τα οποία θέλουν θυσίες και προσπάθεια.

·        Για να πετύχω τους στόχους μου θα θυσιάσω λίγο την καλοπέρασή μου.

·        Δεν φταίω για την αποτυχία φταίνε οι δυνατότητες μου, το περιβάλλον μου, οι άλλοι.

·        Για τις αποτυχίες αναλαμβάνω τις ευθύνες που μου αναλογούν, χωρίς να απελπίζομαι, οργανώνω καλύτερα τη δουλειά μου.

·        Τα εμπόδια και οι αποτυχίες με κάνουν να παραιτούμαι από κάθε προσπάθεια.

·        Τα εμπόδια είναι για μένα προκλήσεις για να τις ξεπερνώ.

·        Δεν ξέρω αν θα τα καταφέρω να μάθω το μάθημα, έχω μια αβεβαιότητα.

·        Θα τα καταφέρω να μάθω την ύλη, είμαι αισιόδοξος.

·        Σήμερα δεν έχω όρεξη, δεν διαβάζω.

·        Θα διαβάσω ακόμη και αν δεν έχω όρεξη.

·        Οι σκέψεις μου τρέχουν κάπου αλλού, δεν μπορώ να συγκεντρωθώ.

·        Δεν αφήνομαι αγωνίζομαι και τελικά συγκεντρώνομαι μετά από προσπάθεια.

·              Εάν μελετήσω το μάθημα μια φορά αρκεί για να το μάθω.

·              Επαναλαμβάνω το μάθημα μέχρι να το μάθω.

     

ΒΟΗΘΗΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΓΙΑ ΜΙΑ ΑΠΟΔΟΤΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ

·        Να επιλέγεται ο ίδιος πάντα χώρος. Στο γραφείο να έχουμε συγκεντρώσει μόνο αυτά που είναι αναγκαία.

·        Καλό είναι να υπάρχουν προκαθορισμένες ώρες διαβάσματος. Κάθε αλλαγή συνήθειας απαιτεί και ανάλογο χρόνο προσαρμογής.

·        Τα διαλείμματα είναι σημαντικά, απαραίτητα και βοηθούν τη μάθηση. Η διάρκεια του διαλείμματος πρέπει να καθορίζεται από πριν και να τηρείται.

·        Οι δραστηριότητες κατά τα διαλείμματα πρέπει να διαφέρουν από τη διαδικασία του διαβάσματος.

·        Κατά τα σύντομα διαλείμματα πρέπει να αποφεύγονται οι δραστηριότητες που διακόπτονται δύσκολα (τηλεόραση, ηλεκτρονικά παιχνίδια κ.α.).

 

 

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ Η ΚΑΛΗ ΣΩΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ

 

·        Η κατάλληλη διατροφή.

·        Ο αθλητισμός, ο χορός, η κίνηση βοηθούν στη σωστή ψυχοσωματική ισορροπία (είναι καλές ιδέες για την εκτόνωση στα διαλείμματα και στον ελεύθερο χρόνο).

·        Είναι απαραίτητος αρκετός ύπνος για την αναζωογόνηση του σώματος.

 

 

ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΛΕΤΗΣ

·        Ανάλογα με το πρόγραμμα των μαθημάτων, αφιερώνουμε λίγη ώρα (π.χ. κάθε μεσημέρι μετά το σχολείο) για να οργανώσουμε ένα πρόγραμμα μελέτης. Σύμφωνα με τη δυσκολία των μαθημάτων της επόμενης ημέρας και ανάλογα με τις απαιτήσεις (π.χ. διαγώνισμα ή επαναληπτικό τέστ) φτιάχνουμε ένα πλάνο μελέτης.

 

ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΞΕΚΙΝΗΜΑ ΤΗΣ ΜΕΛΕΤΗΣ

·        Αρχικά πρέπει να αναρωτηθούμε: Πώς δένουν αυτά που διάβασα τώρα με αυτά που ήδη γνωρίζω;

·        Να δώσουμε βαρύτητα στην ενεργητική ανάγνωση και όχι τόσο στην παπαγαλία (μη κριτική αποστήθιση).

·        Χρειάζεται να προσέξουμε τους τίτλους και τους πλαγιότιτλους κάθε ενότητας, όπως και να δημιουργήσουμε μόνοι μας ερωτήσεις

·        Όσο περισσότερες λεπτομέρειες περιέχει η ύλη, τόσο πιο πολλές επαναλήψεις είναι απαραίτητες.

·        Ό,τι διάβασα πρέπει να μπορώ και να το πω. Αν διαπιστώσω ότι υπάρχουν κενά, τότε πρέπει να το ξαναδιαβάσω.

ΚΑΛΗ ΣΑΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑ!